Gerk pieno - sumažės apetitas
Turbūt ne vienam atmintyje iškyla prisiminimai iš vaikystės, kai seneliai ar tėvai vertė gerti pieną, sakydami, jog tai labai sveika. Pasirodo, pieną rytais gerti reikėtų ir dėl kitų priežasčių - ne tik vaikams, bet ir suaugusiems...
Išgėrus
neriebaus pieno ryte, malšinamas alkis, o pietų metu norisi valgyti
mažiau. Tai patvirtino australų mokslininkai. Pasak jų, pienas suteikia
sotumo jausto ir sumažiną apetitą kitam patiekalui, lyginant su vaisių
gėrimu. Tyrime dalyvavo 34 moterys ir vyrai, turintys anstvorio, tačiau
nenutukę.
Eksperimentas vyko dviem etapais - iš pradžių tyrimo
dalyviai išgėrė pieno, kitą kartą, tokį patį kiekį vaisių gėrimo. Abu
gėrimai turėjo po 250 kalorijų. Keturias valandas iki pietų meto,
moterys bei vyrai komentavo savo sotumo jausmą, o per pietus galėjo
valgyti iki soties. Mokslininkai nustatė, kad išgėrus ryte pieno,
vyrams bei moterims padidėjo sotumo jausmas, jie buvo labiau
patenkinti, todėl per pietus suvalgė maždaug 9 procentais mažiau
maisto, t.y. apie 50 kalorijų.
Tyrimo autoriai daro
prielaidą, kad pieno baltymai, jame esanti laktozė ir gėrimo tankis
gali suteikti sotumo jausmo. Beje, viena stiklinė pieno sudaro 16
procentų paros baltymų normos. Pasak mokslininkų, pasirenkant tam tikrą
maistą galima ilgiau išlikti sotiems ir tokiu būdu lengviau reguliuoti
svorį ir sumažinti antsvorį.
O štai Džono Hopkinso vaikų
centro ir Duke universiteto (JAV) gydytojai teigia, kad "jei nuo mažens
vaikus pratinsime gerti pieną, jiems augant gerokai sumažės alerginių
ligų rizika". Jie įrodė, jog reguliarus pieno vartojimas pamažu
"treniruoja" imuninę sistemą, kad imuninės ląstelės visiškai ignoruotų
alergenus arba būtų jiems mažiau jautresnės.
