Gaspadine.lt - receptai, patiekalai. Vėlykų receptai, margučiai. Lengvi, pigūs ir skanūs patiekalai. Marinavimas, konservavimas, džiovinimas. Atsiųskite savo receptą ir nuotraukas!

Vaisiai

Vaisiai
Sunku įsivaizduoti meniu be įvairių vaisių – lietuviškų, įprastų ir atvežtinių, pigių ir brangių, šviežių ir konservuotų. Vaisiai – tai angliavandenių, vitaminų, vandens, organinių rūgščių, mineralinių medžiagų, pektinų ir eterinių aliejų šaltinis. Pavyzdžiui, paprasčiausi obuoliai turi stiprių antioksidantinių savybių – juos derėtų valgyti rūkaliams ir būnantiems prirūkytose patalpose žmonėms. Obuoliuose taip pat daug mineralinių medžiagų (kalio, magnio, fosforo, natrio, geležies) ir vitaminų C, E, B1, B2, B6, PP, karotino ir folinės rūgšties. Juos patariama valgyti norintiems sulieknėti. Kriaušės padeda iš organizmo pasišalinti toksinėms medžiagoms, jas reikia valgyti tiems, kuriems trūksta cinko –cinko jose yra daugiau nei obuoliuose, žemuogėse ar juoduosiuose serbentuose. Kriaušės tinka malšinti alkiui ar troškuliui – organizmui bus naudingiau, jei suvalgysite kriaušę, o ne išgersite stiklinę mineralinio vandens. Iš importuojamų vaisių vieni kiti mums jau yra įprasti, pavyzdžiui, citrusiniai (citrinos, apelsinai, mandarinai, greipfrutai, klementinai, laimai) turintys daugiausia vitamino C, taip pat kalio, kalcio, fosforo, folinės rūgšties, pektinų (mažinančių cholesterolio kiekį) ir aromatinių medžiagų. Ananasuose, be vitamino C, yra kalio, mažinančių spaudimą ir gerinančių virškinimą fermentų. Bananuose taipogi daug kalio, jie valo nuo toksinų ir ramina. Manguose yra daug angliavandenių, baltymų, mineralinių medžiagų, vitaminų C, E ir B. Kiviuose – C, A, ir E, magnio, kalcio, cinko. Papajose – vitaminų A, C, D, E, įvairių mineralinių medžiagų ir mažai kolorijų. Prekybos centruose jau galime rasti ir kitų egzotinių vaisių, kurių verta paragauti – rambutanų, marakujų (pasiflorų), kinkanų, anonų, figų, kaktusinių figų, karambolų, tamarindų, kertuočių. Įvairūs vaisiai dedami į desertus su ledais ir želė, iš jų verdami kompotai, spaudžiamos sultys, daromi pyragų ir pyragėlių įdarai, jais puošiami tortai ir kt. Daug vertingų medžiagų išlieka ir džiovintuose vaisiuose.
Receptai su vaisiais >>