Gaspadine.lt - receptai, patiekalai. Vėlykų receptai, margučiai. Lengvi, pigūs ir skanūs patiekalai. Marinavimas, konservavimas, džiovinimas. Atsiųskite savo receptą ir nuotraukas!

12 žingsnių sveikesnio gaminimo link

Komentarai: 1
12 žingsnių sveikesnio gaminimo link
Tikriausiai kiekviena namų šeimininkė stengiasi, kad jos namuose  maistas būtų ne tik skanus, bet ir sveikas. Juk sveika mityba yra geros savijautos pagrindas. Siūlome Jums pasinaudoti keliais paprastais, bet labai naudingais patarimais.
 
1. Pirmiausia, ką turite padaryti, o gal nedaryti, tai - nevertinti konkretaus recepto kaip vienintelio tikslaus varianto. Gamindamos pasitelkite fantaziją, klausykitės savo vidinio balso ir nebijokite improvizuoti.
 
2.  Mažiau riebalų. Kepant ar skrudinant įvairius produktus dažniausiai pakanka labai mažo kiekio riebalų. Daugelyje receptų sviestą ar taukus galima neskausmingai pakeisti aliejumi. Į įvairius troškinius ar apkepus vietoje dalies aliejaus galima įpilti šlakelį vandens – jis taip pat leis gaminamam patiekalui neprisvilti. 
 
3. Daugiau prieskonių!Nei viena šeimininkė ar šeimos galva - vyras nevertins labiau sveiko maisto, jeigu jis bus mažiau skanus. Tačiau visai nereiškia, kad kepta skaniau už virtą ir pan. Naudokite daugiau prieskonių, mažiau druskos, tai Jūsų patiekalams suteiks intensyvesnį skonį.
 
4. Šalin odelę. Vištienos su odelėmis ir be odelių, kaloringumas skiriasi net keturis kartus! Kad ir kokios gardžios būtų odelės, jose apstu mūsų širdies ir kraujagyslių sistemai kenksmingų sočiųjų riebalų. Taip, be odelių iškepta mėsa gali būti kiek sausesnė. Tad griebkitės gudrybės: mėsą marinuodama pakiškite prieskonius po odele, jais įtrinkite mėsos paviršių, kepkite taip pat su odele, bet  prieš pat valgant - nulupkite ją.
 
5. Nepamirškite citrinos sulčių. Mažiau kalorijų ir daugiau skonio  jūsų patiekaluose bus jei troškinius ar salotas pagardinsite citrinos sultimis – tiesiog pakeiskite jomis dalį aliejaus. Citrinų ar apelsinų sultys taip pat taps puikiu vaisių salotų padažu vietoje cukraus, grietinės ar grietinėlės. Citrinos idealiai tinka netgi makaronų salotoms! Beje, nepamirškite, kad galima panaudoti ir citrinos žievelę: nutarkuokite geltonąją jos dalį ir pagardinkite jūros gėrybių bei žuvies patiekalus,sriubas,  troškinius.
 
6.  Sūrį rinkitės atidžiai. Kai patiekalus gardinate švelnesniu, beveik bekvapiu sūriu – jo paprastai reikia daugiau, kad pajustumėte skonį. O,  sūris – kaloringas produktas. Todėl rinkitės arba sumažinto kaloringumo, arba kvapnesnį sūrį – jie padės laimėti kovą su nereikalingomis kalorijomis nepraradus patiekalo skonio.
 
7. Jogurtas – ne tik užkandis. Nors reklamos vaizdo klipe ant visko raginama dėti majonezo, jei rūpinatės savo  ir savo šeimos sveikata, geriau dažniau jį pakeiskite natūraliu jogurtu su prieskoniais.  Jogurtas daugelyje patiekalų kuo puikiausiai pakeičia ir grietinę ar grietinėlę, o mėsai (pvz. vištienai) suteikia minkštumo.
 
8. Tirščiau – gardžiau. O gali būti ir sveikiau. Priklausomai nuo to, kuo tirštinsite sriubą ar padažus. Galima tai daryti miltais, o galima ir trintomis daržovėmis.  Pastarasis būdas atims kalorijų ir pridės daugiau maistingumo. Patiekalus kuo puikiausiai tirština kalafiorai, brokoliai, morkos, moliūgai, cukinija. Tokios trintų daržovių tyrės galite pasigaminti iš anksto ir užšaldyti ją kubeliais šaldymo kameroje. Bus greita, skanu ir sveika!
 
9. Varškės triukai. Ne paslaptis, kad kai kurie varškės patiekalai yra itin kaloringi. Labiausiai – maskarponė ir rikota. Tad jei gaminant patiekalą prireiks šių ingredientų, keiskite juos pertrinta riebesne varške, o riebią varškę – liesa. Jei reikia – išsukite varškę su keliais šaukštais grietinėlės ar jogurto. Jos konsistencija bus švelnesnė, o kalorijų vis dėlto kur kas mažiau nei tame pačiame kiekyje rikotos ar maskarponės.
 
10. Naminis marinatas. Didelę dalį marinuotų kepsnių kaloringumo sudaro pats marinatas. Todėl nepagailėkite laiko marinuoti mėsą namuose. Tam galėsite naudoti mažiau riebalų, daugiau prieskoninių žolelių, vaisių sulčių. 
 
11. Daržovės, daržovės, daržovės! Dietologai rekomenduoja kasdien suvalgyti ne mažiau kaip 5 porcijas šviežių daržovių arba vaisių. Vaisiai ir daržovės puikiai papildo ir praturtina, bet kokį jūsų patiekalą. Pasistenkite jų vartoti dar daugiau. Pjaustykite daržovių bei vaisių į visus patiekalus: apkepus, apkepus, dėkite ant sumuštinių, galite net įmaišyti į maltą mėsą. Taip ne tik suvartosite gausiau daržovių, bet ir... mažiau viso kito!
 
11.  Mažiau grietinėlės. Grietinėlės reikia jūsų  desertui ar trintai sriubai? Keiskite ją lengvesne, ne tokia riebia. Sakote, nuo to nukentės patiekalo skonis? Tada pakeiskite bent jau pusę grietinėlės normos  – skonis tikrai nenukentės, o kalorijų tikrai sutaupysite .
 
 

Komentarai (1)


  • liudvika pociuniene 2015-05-22 22:36

    Skanaus